Ajankohtaista

KRS on uusi aikuisliikunnan Tähtiseura

"Tähtiseura -ohjelma on Olympiakomitean, lajiliittojen ja aluejärjestöjen laatuohjelma, joka kehittää ja tukee suomalaisen urheilun keskeistä vahvuutta: seuratoimintaa.

Tähtimerkki on osoitus modernista, ketterästä ja inhimillisestä toimintatavasta, joka sopii kaikille liikkujille. Se vastaa erilaisten liikkujien tarpeisiin ja kehittyy heidän mukanaan." - Olympiakomitea -

Kajaanin Ratsastusseura on ollut vuodesta 1993 lähtien Nuoren Suomen Sinettiseura ja on nykyisin lasten ja nuorten liikunnan Tähtiseura. Meillä on ilo kertoa, että auditoinnin myötä saavutimme myös aikuisliikunnan Tähtiseura -kriteerit. Valtakunnallisesti ratsastuksen Tähtiseuroja on 29 lapset ja nuoret -osa-alueella ja KRS:llä on ainoana ratsastusseurana myös aikuiset osa-alue. Kainuussa on yhdeksän Tähtiseuraa, joista olemme ainoa ratsastuksen Tähtiseura ja ainoa urheiluseura, jolla on kaksi osa-aluetta.

Seuran kotitallin Kajaanin Hevosharrastekeskuksen seinälle tullaan lisäämään aikuisliikunnan tähti ja tulemme juhlimaan tätä saavutusta yhdessä KRS:n 55 -vuotisjuhlavuonna, jota vietämme tänä vuonna.

Jatkamme kehittämistyötä yhdessä teidän kaikkien kanssa. Tavoitteenamme on herättää, kasvattaa ja ylläpitää ratsastusurheilun harrastusta Kainuussa sekä edistää ja tukea hevosurheilua. Kiitos teille kaikille, jotka olette mukana seuratoiminnassa!

tahtiseura logo

 

Aikuisliikunnan perusteet - aseta tavoite

Juoksuopiston Mikko Alakärppä kertoi KRS:n jäsenille 6.1.2020 vinkkejä aikuisliikuntaan. Haasteena on usein kuinka sovittaa yhteen työ- ja perhe-elämä sekä harrastukset. Mikon mukaan tärkeää on asettaa tavoite, joka on sopivan haastava ja olla realistinen suunnitelmissa. Treenipäivä kannattaa valmistella jo ennalta hyvin - yhteinen sopiminen perheen kanssa ja harjoituksen merkitseminen ennalta kalenteriin auttavat sen toteutumisessa.

 

Liikkeelle kannattaa lähteä maltilla. Usein aloitetaan liian vaativalla ja raskaalla harjoitteluohjelmalla, jolloin ei jää aikaa palautumiseen ja väsyminen syö innon, mikä johtaa liikuntaharrastuksen keskeyttämiseen. Liikunnan tulisi olla säännöllistä ja monipuolista. Varsinkin iän karttuessa voimaharjoittelun merkitys lihaskunnon ylläpitäjänä korostuu. Saimme hyviä vinkkejä myös siihen, kuinka käyttää yksi oheisliikuntaan mahdollinen tunti viikossa. Yksi tunti viikossa säännöllisesti on 52 tuntia vuodessa oman hyvinvoinnin edistämiseksi.

 

Tärkeää on, että liikuntalajin tulee olla motivoiva ja innostava - ei kannata harrastaa lajia, joka ei kiinnosta. Kannattaa muuttaa yksi asia kerrallaan eikä yrittää remontoida kaikkea kerralla. Pieniä asioita, pikkuhiljaa muuttamalla voi saada aikaan isoja muutoksia oman hyvinvoinnin edistämiseksi. Mikko muistutti vielä lopuksi, että nuku riittävästi äläkä stressaa.

 

Minkä yhden asian sinä voisit muuttaa tänä vuonna? Venyttelyhetki tiistaisin, kotijumppa ennen lauantaisaunaa, ruutuaikaa vähemmäksi ja ajoissa nukkumaan, kaksi hedelmää päivässä?

 

Tule mukaan yhteiselle lenkille 19.1. klo 14.30. Lähdemme liikkeelle kävellen vanhan vesilaitoksen parkkipaikalta. Voit ottaa kävelyä tehostamaan myös sauvat.

 

juoksuopisto luento 06 01 2020

 

Vinkkejä aktiiviseen aikuisliikuntaan

20.12.2019
Kestävyys, liikkuvuus, lihaskunto - kuinka harjoitat noita kolmea osa-aluetta? Tule mukaan 6.1.2020 kuuntelemaan Juoksuopiston Mikon vinkit, kuinka yhdistää arki ja kestävyysharjoittelu. Mikkoa kannattaa kaikkien tulla kuuntelemaan, mitkä liikkumisen tavoitteesi sitten ovatkin.

Yksin tuntuu joskus tylsältä lähteä lenkille. Entä jos sopisit kaverin kanssa tapaamisen yhteisen lenkkeilyn merkeissä? Haastamme sinut myös mukaan #kaverinkanssalenkillä -kampanjaan kehittämään kestävyyttä! Postaa Instaan kuva lenkiltä tunnisteella #kaverinkanssalenkillä.

Liisa Ke. vie tammi-helmikuussa kolmena sunnuntaina seurakaverin lenkille - yhteislenkit ovat 19.1., 2.2. ja 16.2. klo 14.30, lähtö vanhan vesilaitoksen parkkipaikalta. Laita päivämäärät kalenteriin ja tule mukaan, tullaan tutuiksi ja vaihdetaan kuulumisia!

Hyvä kestävyyskunto auttaa arjessa ja ratsastuksessa. Voit lukea lisää ratsastuksen vaikutuksesta kestävyyskuntoon sekä hyvän kestävyyskunnon vaikutuksesta ratsastukseen lisää esim. aikuisliikunnansivuille linkitetystä ratsastuksen lajianalyysistä.

 

juoksuopisto 06 01 2020

 

 

Vuosikokouskuulumiset 28.11.2019


17.12.2019
Kajaanin Ratsastusseuran vuosikokouksessa 28.11.2019 käsiteltiin sääntömääräiset asiat. Seuran hallitukseen valittiin erovuoroisten tilalle uudet jäsenet ja hallitus vuonna 2020: puheenjohtaja Tarja Sahlberg, jäsenet Jaana Huotari, Sanna-Maria Klemetti, Soile Lappalainen, Mirja Leppänen, Eveliina Mikkola ja Soili Pyy. Varajäsenet Sara Arola, Liisa Kaasinen sekä Liisa Kemppainen. Juniorijäsenet ovat Heidi Pyy ja Elli Heiskanen.

Lisäksi kokouksessa vahvistettiin vuoden 2020 jäsenmaksut sekä ratsastusalueiden käyttömaksut, joihin ei tullut korotuksia. Ratsastusalueiden toimintasääntöihin päätettiin laatia tarkennuksia koskien liinajuoksuttamista, hevosten valjastamista ja satulointia sekä kärryajeluja. Tarkennukset on laadittu ja ne löytyvät päivitetyistä toimintasäännöistä. Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2020 hyväksyttiin. Toimintasuunnitelma on päivitetty seuran nettisivuille.

 

Page 4 of 10

«StartPrev12345678910NextEnd»

tahtiseura rgb 72dpi

Tukijoitamme

eltel full color grd pms small
korhonen-1

Maatalousyhtymä Juntunen

Pahavaaran murske

tersm-logo-1 01 small

 

 

 

 

Copyright © 2020 Kajaanin Ratsastusseura Ry. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.