Kajaanin Ratsastusseura ry

Sammonkatu 2 A 1
87100 Kajaani

ninna

Kajaanin Ratsastusseura ry, KRS on perustettu vuonna 1965. Seuran taival on kulkenut Paltaniemen Sutelasta Prikaatin kautta Kuluntalahteen, jossa seuran toimintaa on ollut jo vuodesta 1985 alkaen. Nykyään seuran toimijoita on usealla tallilla sekä Kuluntalahdessa että ympäri Kainuuta ja koko Suomea.

KRS toimii läheisessä yhteistyössä paikallisen ratsastuskouluyrittäjän, Mustikkamäen Ratsutallin kanssa järjestäen kilpailuja, valmennuksia, koulutuksia ja tapahtumia.

Seurassa on jäseniä noin 300, joista senioreja on yli puolet ja miehiä kymmenkunta.

Nuorisotoiminta on ollut alusta alkaen vahvasti KRS:n toiminnassa mukana ja aktiiviset juniorit ovatkin tehneet tutustumis- ja kilpailumatkoja ulkomaita myöten. Juniorijäseniä seurastamme on nykyään noin puolet. KRS on ollut Nuoren Suomen Sinettiseura vuodesta 1993 lähtien. Sinetti on osoitus laadukkaasta nuorisotyöstä.

KRS on palkittu Suomen Ratsastajainliton toimesta Vuoden parhaana ratsastusseurana vuosina 2004 ja 2006 sekä toiseksi parhaana vuosina 2005 ja 2007. Vuonna 2009 seuramme sai ykköspalkinnon Koulutukset ja Tapahtumat -osiossa.

Seuran historiikki on kirjoitettu kansiin vuonna 2005, jolloin julkaistiin Hildur Hagelbergin ja Ninna Leppäsen kokoama kirja Kaviouralla neljäkymmentä vuotta - Tarina Kajaanin Ratsastusseurasta. Kirjaa on vielä saatavilla, kysy lisää seuran sihteeriltä.kainuun_pojjjaat