Nuorten retki Ouluun

15.9.2017

KRS:n junioriporukka teki päiväretken Ouluun Ookkonaa hevostellu -tapahtumaan ja kävi tutustumassa Oulunsalon ratsastajien toimintaan Oulunsalon ratsastuskoululla lauantain 9.9.

Ookkonää hevostellu -tapahtumassa oli mahdollista mm. seurata monenlaisia lajiesittelyjä, nähdä suomenhevoskavalkadi, seurata kengittäjien työskentelyä, tutkia kirppispöytiä, harjata hevosia, kokeilla talutusratsastusta, testata kouluratsastussimulaattoria, tutustua raviradan varikkoalueeseen ja ravikilpailuiden toimintaan ohjatuilla kierroksilla sekä käydä pienellä kierroksella tandemkärryjen kyydissä. Tapahtumasta löytyi kaikille jotakin kiinnostavaa ja tapahtumassa olikin sankoin joukoin iloisia ihmisiä!

Oulunsalon Ratsastajien puheenjohtaja sekä muutama aktiivinen jäsen esittelivät Oulunsalon Ratsastajien ja Oulunsalon Ratsastuskoulun toimintaa Oulunsalon Ratsastuskoululla. He tutustuttivat meitä hienosti myöskin KiVa-kaveri toimintaan ja vastailivat kiperiinkin kysymyksiin, joita esitettiin laajasti. KiVa-kaveri toimintaan liittyy monenlaiset tapahtumat, joita nuoret järjestävät yhdessä ja joihin kaikki nuoret saavat osallistua. Tapahtumat ovat todella monipuolisia ja kaikkien ideoita kuunnellaan, ja yritetään toteuttaa mahdollisuuksien mukaan. Toimintaan myös kuuluu pienemmätkin jutut, aivan arkisetkin asiat, kuten toisten huomioiminen ja mukaan ottaminen. Esimerkiksi heillä postilaatikko johon voi kirjoittaa kirjeitä ystävälle, on aktiivisessa käytössä!

Nuorisovastaava Soili Pyy testaamassa kouluratsastussimulaattoria.
oulun retki1

Äimänvikeltäjät järjestivät Ookkonää hevostellu -tapahtumassa vikellysnäytöksen.
oulun retki2

Oulunsalonratsastajien puheenjohtaja Tuija Lindhal-Tuomala ja seuran kaksi aktiivista KiVa-kaveria esittelivät toimintaa ja tapahtumia.
oulun retki3

Tutustuimme myös Oulunsalon ratsastuskoulun toimintaan ja kävimme seuraamassa meneillä ollutta ratsastustuntia sekä kiersimme pihalla eri paikkoja ja rakennuksia.
oulun retki4

Kiitämme lämpimästi junioreiden Oulun matkaa sekä leikkikentän korjausta tukeneita yrityksiä:
- Eltel Networks Pohjoinen Oy
- Kainuun Lämpöhuolto