Vuoden 2021 jäsenmaksulaskut ja muita jäsenasioita

Tässä tietoa mm. liiton jäsenhuoneesta, jäsenlaskusta, jäsenkortista kilpailuluvista ja hevosten rokotuksista. Mikäli on kysyttävää, voitte olla yhteydessä jäsensihteeriimme Mirja Leppäseen (ratsastusseura(at)kajaani.net) tai tiedotusvastaavaamme (tiedotus(at)kajaaninratsastusseura.fi)

SRL:n käytössä on nyt JÄSENHUONE, joka tarjoaa ratsastusseuran jäsenelle sähköisen jäsenkortin, vuosittaisia ja ajankohtaisia jäsenetuja sekä materiaaleja harrastuksen tueksi. Lisäksi jäsenhuoneen kautta voit maksaa jäsenmaksusi nopeasti ja kätevästi ja sieltä löytyy linkit kilpailuluvan ja laajennetun sporttiturvan ostamiseen. Kannattaa käydä kirjautumassa osoitteessa oma.ratsastus.fi

Tarvitset kirjautuessasi jäsennumerosi ja sähköpostiosoitteesi pitää olla liiton rekisterissä. Mikäli kirjautumisessa ja salasanan luomisessa on ongelmia, ota yhteyttä jäsensihteeriin (tiedot alempana).
Lisätietoa: https://www.ratsastus.fi/jasenelle/jasenhuone/

JÄSENYYS, LASKUT JA JÄSENKORTIT
Kaikki jäsenyyksiin liittyvät asiat hoidetaan aina oman seuran jäsensihteerin kanssa (Mirja Leppänen, ratsastusseura(at)kajaani.net).
Ensimmäiset jäsenlaskut muodostuvat jäsenrekisteriin viikon 1/2021 alussa. Jäsenmaksun voi maksaa joko Jäsenhuoneen kautta tai kotiin saapuvalla laskulla. Valitettavasti e-laskulla maksaminen ei onnistukaan aikaisemmista tiedoista poiketen.
Laskut tulevat automaattisesti kaikille vuonna 2020 jäsenmaksunsa maksaneille (mikäli et ole erikseen ilmoittanut seuralle, että haluat päättää jäsenyyden). Ota yhteyttä omaan seuraasi ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ), jos laskua ei kuulu tammikuun aikana.
Tarkista laskulta, että seura ja jäsenlaji ovat oikein. Jos lasku on virheellinen, ole yhteydessä omaan seuraasi ennen maksamista. Älä maksa virheellistä laskua.
Muista käyttää maksuviitettä!
Liiton tarjoamat jäsenedut käynnistyvät jäsenmaksulaskun maksamisesta.
Perinteistä, muovista jäsenkorttia ei toimiteta enää vuodesta 2021 alkaen. Jäsenyyden voi todistaa esittämällä jäsenhuoneessa näkyvän sähköisen "kortin".

VAPAAEHTOINEN RATSASTAJAN LISÄVAKUUTUS
Jäsenten on mahdollista ottaa jäsenetuvakuutusta laajempi vakuutusturva lisämaksusta (nk. lisävakuutus). Lisävakuutuksen voi maksaa ainoastaan lisenssikaupassa. Osto edellyttää, että henkilötunnus on tallennettu jäsenrekisteriin.
Lisävakuutusta ei voi maksaa jäsenmaksulaskulla.
Vuonna 2020 lisävakuutuksen lunastaneiden lisävakuutusturva on voimassa tammikuun 2021 loppuun asti edellyttäen, että jäsenmaksu vuodelle 2021 on maksettu eräpäivään mennessä.

KILPAILULUVAT
Varmista, että olet maksanut jäsenmaksusi vuodelle 2021.
Jos vaihdat edustusseuraa, seuranvaihto täytyy tehdä ennen kuin ilmoittaudut kauden ensimmäisiin kisoihin.
Kilpailuluvan voit ostaa osoitteesta https://kipa2.ratsastus.fi/
(Huom! Osto siirtynyt lisenssikaupasta Kipaan!).

Tarkista oman seurasi luvanmyöntämiskäytännöt ennen ostoa. Maksa kilpailulupasi heti vuoden alussa etenkin, jos ensimmäiset kisat ovat tammikuussa. Jos kilpailuluvan teko ei onnistu, varmista seurasi jäsensihteeriltä, että henkilötunnuksesi ja sähköpostiosoitteesi löytyvät jäsenrekisteristä.
Kilpailuihin ilmoittaudutaan Kipan kautta. Kilpailulupa on kalenterivuosikohtainen.

KILPAILULUPIEN HINNASTO VUONNA 2021
Seurakilpailulupa 10 €
Aluekilpailulupa 30 €
Kansallinen A-kilpailulupa 150 €
Kansallinen B-kilpailulupa 60 €
Kansainvälinen A-kilpailulupa 320 € (este, kenttä, koulu)
Kansainvälinen B-kilpailulupa 210 € (muut lajit)
Kilpailuluvan korotus A->KV-A 170 € (este, kenttä, koulu)
Kilpailuluvan korotus B-> KV-B 150 € (muut lajit)
Kilpailukohtainen kansallinen/kansainvälinen C-lupa 50 €
Hevosen vuosimaksu 40 € (maksua ei tarvitse maksaa seurakilpailuissa, mutta hevosen täytyy löytyä Kipasta)

HEVOSTEN ROKOTUKSET
Vuonna 2021 myös seurakilpailuissa on hevosten influenssarokotusten oltava SRL:n sääntöjen mukaiset. Ote säännöistä (KS1, yleinen osa)

Hevosten rokotus
40.1. Seura-, alue- ja kansallisiin kilpailuihin osallistuva hevonen sekä näiden kilpailuiden
seurakilpailuluokkiin osallistuva hevonen on rokotettava hevosinfluenssaa vastaan SRL:n antamien
määräysten mukaisesti. Rokotusmääräykset. (liite 5)
40.2. Hevosten rokotustiedot voidaan rekisteröidä KIPAan tai Suomen Hippoksen HEPPA-tietojärjestelmään, josta tiedot siirtyvät SRL:n KIPAan. KIPAan merkittyä rokotustietoa voidaan käyttää rokotusten todentamiseksi SRL:n alaisessa kilpailutoiminnassa
40.3. Jos sääntöjen mukaista rokotusmerkintää ei ole KIPAssa, hevosen EU-passi ja rokotustodistus on esitettävä kilpailunjärjestäjälle, ennen kuin hevonen saa liikkua kilpailualueella.
40.4. Jos hevosen rokotussääntöjen mukaista rokotusmerkintää ei ole KIPAssa tai sen rokotustodistusta ei esitetä, hevonen ei voi osallistua kilpailuun.
40.5. Jos hevosen dokumentoiduissa rokotustiedoissa, passissa tai rokotustodistuksessa on vähäisiä poikkeamia rokotusmääräyksiin, hevonen voi kilpailla ko. kilpailuissa kilpailueläinlääkärin tai TPJ:n päätöksellä. Ennen seuraavaa kilpailua hevosen rokotusten tulee olla rokotusmääräysten mukaiset.
40.6. KIPAn rokotustietojen yhteneväisyys hevospassin tai rokotustodistuksen rokotustietojen kanssa rokotustietoihin varmennetaan poistokokein kilpailupaikalla. Mikäli KIPAan tallennettujen jahevospassiin tai rokotustodistukseen merkittyjen rokotustietojen välillä on eroavaisuuksia, voidaan hevosen vastuuhenkilölle määrätä rangaistus.

de7dabfe