Kilpailukvaalit

Kajaanin Ratsastusseuran sisäiset kvaalit alueluvan saamiseksi:

Kouluratsastus:
- Kvaalit ovat ratsukkokohtaisia
- seuratasolle: ei kvaaleja
- aluetasolle: vähintään 50% tulos Helppo B-luokasta seuratasolta tai seuran kouluvalmentajan Soile Lappalaisen suositus luvan myöntämiseen
- kansalliselle tasolle (A-lupa): SRL:n koulusääntöjen mukaiset kvaalit.

Esteratsastus:
- Kvaalit ovat ratsastajakohtaiset ja koskevat kaikkia tasoja SRL:n estesääntöjen mukaisesti:
- Siirtyäkseen 80 cm:ä korkeampiin luokkiin, ratsastajalla tulee olla seura- tai aluetason kilpailuista 80 cm luokista kaksi enintään 4 virhepisteen tulosta perusradalta/ensimmäisestä vaiheesta tai vähintään 65 % tulos taitoarvosteluluokasta.
Tästä eteenpäin vaaditaan kaksi enintään 4 virhepisteen tulosta perusradalta / ensimmäisestä vaiheesta tai vähintään 65% tulos taitoarvostelussa enintään 10 cm alemmalta tasolta seura-, alue- tai kansallisesta kilpailusta. Myös kenttäkilpailun estekokeessa saavutetut tulokset kelpaavat. Tulokset tulee olla saavutettu kuluvan tai kahden tätä edeltävän kalenterivuoden aikana.

Tulokset ovat urheilijakohtaisia. Suoritettuaan vaadittavat tulokset, urhelija saa osallistua 10 cm korkeampiin
luokkiin kaikilla hevosilla/poneilla kilpailusääntöjen ja kutsun mukaisesti.

Urheilijat, joilla on kaksi enintään 4 virhepisteen tulosta perusradalta / ensimmäisestä
vaiheesta tai vähintään 65% tulos taitoarvosteluluokasta vähintään 130 cm tasolta viimeksi kuluneen viiden
kalenterivuoden aikana, voivat osallistua kilpailuihin ilman osallistumisoikeuden antavaa tulosta.

Päivitetty 6.6.2022